Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi

YKS

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Sonuçları ile Fakültemiz Programlarına Kayıt İşlemleri

2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) kapsamında Fakültemizin önlisans veya lisans programlarına yerleştirilen öğrenci adayları, kayıt işlemlerini e-Devlet”, Online Kayıt Sistemi” ya da “Fakültemize Doğrudan Başvuru” yollarından biriyle gerçekleştirebilirler.

Elektronik Kayıt İşlemleri (E-Devlet Üzerinden)

…./…./2025 tarihleri arasında, kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz elektronik kayıt işlemlerini E-Devlet üzerinden gerçekleştirebilirler. e-Devlet şifresi olmayan öğrenci adaylarımız tüm PTT şubelerinden bu şifreyi temin edebilirler.

Online Kayıt Sistemi (OKS) ve Doğrudan Başvuru

“e-Devlet” üzerinden kayıt işlemini gerçekleştiremeyen adaylar, …/…/2025 tarihleri arasında “Online Kayıt Sistemi” (OKS) üzerinden veya “Fakültemize Doğrudan Başvurarak” kayıt işlemlerini yapabilirler. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) ile Fakültemize yerleşen ve 2008 yılı veya daha önce mezun olan adaylar, materyal ücretini Halkbank, VakıfBank veya Ziraat Bankası şubelerine yatırabilecekleri gibi, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kredi kartı ile online olarak da ödeyebilirler. Materyal ücretinin ödenmesinin ardından, adaylar kayıt işlemlerini OKS üzerinden tamamlayabileceklerdir.

Kayıt işleminin tamamlanmasının ardından, “Kayıt Bilgi Formu” çıktısı ile “Mezuniyet Belgesinin” aslı gibidir onaylı bir suretinin elden ya da posta/kargo yoluyla Fakültemize ulaştırılması gerekmektedir. Belgelerin posta ya da kargo tarihinin …/…/2025 ile …/…/2025 tarihleri arasında olması zorunludur. Kayıt işlemleri tamamlanan adaylara SMS yoluyla bilgilendirme yapılacaktır.

Liseden Henüz Mezun Olamamış Öğrencilerin Kayıt İşlemleri

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan, ancak ortaöğretim kurumlarından henüz mezun olamayan ve bütünleme veya tek ders sınavına girecek durumda olan adayların, belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların, mezuniyetlerine ilişkin belgeleri …./…./…. tarihi mesai bitimine kadar Fakültemize ibraz etmeleri halinde, geçici kayıtları kesin kayda dönüştürülecektir.

Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim programına yerleşen adayların ise mezuniyet belgelerini …./…./…. tarihi mesai bitimine kadar Fakültemize elden ya da posta yolu ile ibraz etmeleri gerekmektedir. Belirtilen tarihlere kadar mezun olduklarını belgeleyemeyen adayların geçici kayıtları silinecek; ayrıca belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların da kayıtları yapılmayacaktır.

Gazi, Gazi ve Şehit Yakınları ve %40 Üzeri Engel Durumu Bulunan Öğrenciler

2025 YKS ile Fakültemizin ön lisans veya lisans programlarına yerleşen ve en az %40 engelli olan öğrenci adaylarımız ile gazi, şehit ve gazilerin birinci dereceden yakınları (eş ve çocukları) harç ve materyal ücreti muafiyetinden, gerekli belgeleri ibraz etmeleri şartıyla faydalanabilecektir.

Materyal ücreti iade işlemleri, üniversite kayıt işlemlerinin tamamlanması ve Fakültemiz Yönetim Kurulu onayının ardından başlatılacaktır.

Ders Kaydı

  • Akademik takvimde belirtilen tarihlerde materyal ücretini yatırarak kesin kayıt işlemini tamamlayan birinci sınıf öğrencilerinin ders kayıtları Fakültemiz tarafından yapılacaktır.
  • İkinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ise, materyal ücretini ödedikten sonra, akademik takvimde belirtilen tarihlerde alacakları dersleri kendileri seçecek ve ders kayıtlarını kendileri gerçekleştireceklerdir.
  • Ders veya ders grubu seçilmesi gereken sınıflarda ilgili yarıyıla ait materyal ücretini yatırmış ara sınıf öğrencilerinin FF olan derslerinin kaydı Dekanlıkça, yeni alınacak diğer derslerin kaydı öğrencilerin kendileri tarafından yapılır.
  • Materyal ücretini ödeyen ancak ders kaydını yapmayan/yapamayan öğrencilerin ders kayıtları alabilecekleri dersler arasından öncelikle alt yarıyıl derslerinden başlamak üzere 30 krediye kadar Dekanlıkça yapılır.

Sağlık Kurulu Raporu Sunan ve Materyal Ücretinden Muaf Olan Öğrencilerimiz

Sınav destek taleplerinin değerlendirmeye alınabilmesi için, öğrencilerimizin taleplerini belirtilen süre içerisinde, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinde yer alan “Öğrenim” menüsü altındaki “Sınav Destek Talebi” sekmesi üzerinden iletmeleri gerekmektedir.

Fakültemiz ile ilgili tüm konularda detaylı bilgiye Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi web sayfasındaki Bilgi Bankasına bölümünden ulaşabilirsiniz.

Belge Gönderim Adresi 

Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Dekanlığı

25240 Yakutiye/ERZURUM

KAYIT İÇİN GÖNDERİLMESİ GEREKEN EVRAKLAR

GEREKLİ BELGE

AÇIKLAMA

Kayıt Bilgi Formu

OKS üzerinden yapılacak olan online kayıt sonrası alınacaktır.
Bu belgeyi 
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin göndermelerine gerek yoktur.

Adayın lise mezuniyet belgesi veya herhangi bir yükseköğretim kurumundan aldığı öğrenci/mezuniyet belgesinin resmi “aslı gibidir” onaylı sureti.

Diplomanın veya mezuniyet belgesinin aslı gönderilmemelidir.
İlgili okul müdürlüğü ya da Noter onaylı olmalıdır.
Fakültemiz bu belgelerin asılları ile ilgili yasal sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu belgeyi 
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin göndermelerine gerek yoktur.

Kredisi tamamlanmayan ve mezuniyet işlemi gerçekleşmemiş olan Lise öğrencileri için “Çıkma Belgesi”.

Bu belge Lise Müdürlüklerinden alınacaktır.

Gazilerin, şehit ve gazilerin birinci dereceden yakınları (eş ve çocukları)

  • İlgili kurumlardan1 alacakları “Durum Belgesi”nin aslı ya da barkodlu e-Devlet çıktısı,
  • Taleplerini belirten ıslak imzalı dilekçe2,
  • Nüfus kayıt örneği.

Harç/materyal ücreti muafiyeti için gereklidir. Materyal ücreti iade süreci üniversite kayıt işlemleri tamamlandıktan ve Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafından onaylandıktan sonra başlatılacaktır.

1. İlgili kurum: şehit veya gazinin mensubu olduğu Kuvvet Komutanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Kurumu.

2. Islak imzalı dilekçelerde öğrencilerin kendilerine ait hesaplarının IBAN numaraları yazılı olmalıdır.

En az %40 engel durumu olan öğrenciler;

  • Durumlarını belgeleyen sağlık kurulu raporunun aslı ya da noter onaylı örneği,
  • Taleplerini belirten ıslak imzalı dilekçe, 
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi.

Harç/materyal ücreti muafiyeti için gereklidir. Materyal ücreti iade süreci üniversite kayıt işlemleri tamamlandıktan ve Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafından onaylandıktan sonra başlatılacaktır.
Islak imzalı dilekçelerde öğrencilerin kendilerine ait hesaplarının IBAN numaraları yazılı olmalıdır. Engelli öğrencilerin materyal ücreti muafiyet işlemlerinde gönderdikleri raporların geçerlilik süresi dikkate alınacaktır.

 

Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Ek Yerleştirme Sonuçları ile Fakültemiz Programlarına Kayıt İşlemleri

2025 Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Ek yerleştirme kapsamında Fakültemizin önlisans veya lisans programlarına yerleştirilen öğrenci adayları, kayıt işlemlerini e-Devlet”, Online Kayıt Sistemi” ya da “Fakültemize Doğrudan Başvuru” yollarından biriyle gerçekleştirebilirler.

Elektronik Kayıt İşlemleri (E-Devlet Üzerinden)

…./…./2025 tarihleri arasında, kayıt hakkı kazanan öğrencilerimiz elektronik kayıt işlemlerini E-Devlet üzerinden gerçekleştirebilirler. e-Devlet şifresi olmayan öğrenci adaylarımız tüm PTT şubelerinden bu şifreyi temin edebilirler.

Online Kayıt Sistemi (OKS) ve Doğrudan Başvuru

“e-Devlet” üzerinden kayıt işlemini gerçekleştiremeyen adaylar, …/…/2025 tarihleri arasında “Online Kayıt Sistemi” (OKS) üzerinden veya “Fakültemize Doğrudan Başvurarak” kayıt işlemlerini yapabilirler. Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) Ek yerleştirme ile Fakültemize yerleşen ve 2008 yılı veya daha önce mezun olan adaylar, materyal ücretini Halkbank, VakıfBank veya Ziraat Bankası şubelerine yatırabilecekleri gibi, Öğrenci Bilgi Sistemi (OBS) üzerinden kredi kartı ile online olarak da ödeyebilirler. Materyal ücretinin ödenmesinin ardından, adaylar kayıt işlemlerini OKS üzerinden tamamlayabileceklerdir.

Kayıt işleminin tamamlanmasının ardından, “Kayıt Bilgi Formu” çıktısı ile “Mezuniyet Belgesinin” aslı gibidir onaylı bir suretinin elden ya da posta/kargo yoluyla Fakültemize ulaştırılması gerekmektedir. Belgelerin posta ya da kargo tarihinin …/…/2025 ile …/…/2025 tarihleri arasında olması zorunludur. Kayıt işlemleri tamamlanan adaylara SMS yoluyla bilgilendirme yapılacaktır.

Liseden Henüz Mezun Olamamış Öğrencilerin Kayıt İşlemleri

Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan, ancak ortaöğretim kurumlarından henüz mezun olamayan ve bütünleme veya tek ders sınavına girecek durumda olan adayların, belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların, mezuniyetlerine ilişkin belgeleri …./…./…. tarihi mesai bitimine kadar Fakültemize ibraz etmeleri halinde, geçici kayıtları kesin kayda dönüştürülecektir.

Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim programına yerleşen adayların ise mezuniyet belgelerini …./…./…. tarihi mesai bitimine kadar Fakültemize elden ya da posta yolu ile ibraz etmeleri gerekmektedir. Belirtilen tarihlere kadar mezun olduklarını belgeleyemeyen adayların geçici kayıtları silinecek; ayrıca belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların da kayıtları yapılmayacaktır.

Gazi, Gazi ve Şehit Yakınları ve %40 Üzeri Engel Durumu Bulunan Öğrenciler

2025 YKS Ek yerleştirme ile Fakültemizin ön lisans veya lisans programlarına yerleşen ve en az %40 engelli olan öğrenci adaylarımız ile gazi, şehit ve gazilerin birinci dereceden yakınları (eş ve çocukları) harç ve materyal ücreti muafiyetinden, gerekli belgeleri ibraz etmeleri şartıyla faydalanabilecektir.

Materyal ücreti iade işlemleri, üniversite kayıt işlemlerinin tamamlanması ve Fakültemiz Yönetim Kurulu onayının ardından başlatılacaktır.

Ders Kaydı

  • Akademik takvimde belirtilen tarihlerde materyal ücretini yatırarak kesin kayıt işlemini tamamlayan birinci sınıf öğrencilerinin ders kayıtları Fakültemiz tarafından yapılacaktır.
  • İkinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencileri ise, materyal ücretini ödedikten sonra, akademik takvimde belirtilen tarihlerde alacakları dersleri kendileri seçecek ve ders kayıtlarını kendileri gerçekleştireceklerdir.
  • Ders veya ders grubu seçilmesi gereken sınıflarda ilgili yarıyıla ait materyal ücretini yatırmış ara sınıf öğrencilerinin FF olan derslerinin kaydı Dekanlıkça, yeni alınacak diğer derslerin kaydı öğrencilerin kendileri tarafından yapılır.
  • Materyal ücretini ödeyen ancak ders kaydını yapmayan/yapamayan öğrencilerin ders kayıtları alabilecekleri dersler arasından öncelikle alt yarıyıl derslerinden başlamak üzere 30 krediye kadar Dekanlıkça yapılır.

Fakültemiz ile ilgili tüm konularda detaylı bilgiye Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi web sayfasındaki Bilgi Bankası bölümünden ulaşabilirsiniz.

Belge Gönderim Adresi:

Adres: Atatürk Üniversitesi Açık ve Uzaktan Öğretim Fakültesi Dekanlığı

25240 Yakutiye/ERZURUM

KAYIT İÇİN GÖNDERİLMESİ GEREKEN EVRAKLAR

GEREKLİ BELGE

AÇIKLAMA

Kayıt Bilgi Formu

OKS üzerinden yapılacak olan online kayıt sonrası alınacaktır.
Bu belgeyi 
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin göndermelerine gerek yoktur.

Adayın lise mezuniyet belgesi veya herhangi bir yükseköğretim kurumundan aldığı öğrenci/mezuniyet belgesinin resmi “aslı gibidir” onaylı sureti.

Diplomanın veya mezuniyet belgesinin aslı gönderilmemelidir.
İlgili okul müdürlüğü ya da Noter onaylı olmalıdır.
Fakültemiz bu belgelerin asılları ile ilgili yasal sorumluluk kabul etmeyecektir. Bu belgeyi 
e-Devlet üzerinden kayıt yaptıran öğrencilerin göndermelerine gerek yoktur.

Kredisi tamamlanmayan ve mezuniyet işlemi gerçekleşmemiş olan Lise öğrencileri için “Çıkma Belgesi”.

Bu belge Lise Müdürlüklerinden alınacaktır.

Gazilerin, şehit ve gazilerin birinci dereceden yakınları (eş ve çocukları)

  • İlgili kurumlardan1 alacakları “Durum Belgesi”nin aslı ya da barkodlu e-Devlet çıktısı.
  • Taleplerini belirten ıslak imzalı dilekçe2.
  • Nüfus kayıt örneği.

Harç/materyal ücreti muafiyeti için gereklidir. Materyal ücreti iade süreci üniversite kayıt işlemleri tamamlandıktan ve Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafından onaylandıktan sonra başlatılacaktır.

1. İlgili kurum: şehit veya gazinin mensubu olduğu Kuvvet Komutanlığı, Jandarma Genel Komutanlığı, Emniyet Genel Müdürlüğü veya Sosyal Güvenlik Kurumu.

2. Islak imzalı dilekçelerde öğrencilerin kendilerine ait hesaplarının IBAN numaraları yazılı olmalıdır.

En az %40 engel durumu olan öğrenciler;

  • Durumlarını belgeleyen sağlık kurulu raporunun aslı ya da noter onaylı örneği ve taleplerini belirten ıslak imzalı dilekçe.
  • Nüfus cüzdanı fotokopisi.

Harç/materyal ücreti muafiyeti için gereklidir. Materyal ücreti iade süreci üniversite kayıt işlemleri tamamlandıktan ve Fakültemiz Yönetim Kurulu tarafından onaylandıktan sonra başlatılacaktır.
Islak imzalı dilekçelerde öğrencilerin kendilerine ait hesaplarının IBAN numaraları yazılı olmalıdır. Engelli öğrencilerin materyal ücreti muafiyet işlemlerinde gönderdikleri raporların geçerlilik süresi dikkate alınacaktır.

×
Hızlı Erişim