Logo
  • Genel Bilgiler

    Programın Seviyesi:

    Önlisans

    Programın Süresi:

    2 yıl

    Programın Amacı:

    Çağrı Merkezi Hizmetleri, hızla büyüyen sektördeki en son teknoloji ve mesleki gelişimlere paralel olarak, alanında uzmanlaşmış insan kaynağı ihtiyacını bilimsel yöntemlerle karşılamayı amaçlayan bir önlisans programıdır. Bankacılık ve telekomünikasyon sektörleri başta olmak üzere hemen hemen tüm iş kollarında vazgeçilmez bir yapılanma olarak önem kazanan çağrı merkezleri, müşteriye erişme ve müşterinin çok farklı sorunlarına etkin çözüm önerileri getirme amaçlı iletişim hizmetlerini ileri teknolojiler aracılığıyla gerçekleştirmekte; bu iletişim hizmetlerinin koordineli ve kesintisiz olarak yürütülmesinde gerekli bilgi ve beceri donanımına sahip personele duyulan ihtiyaç da sektörün talepleri doğrultusunda artmaktadır. Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı, sektörün gereksinim duyduğu personelin yetiştirilmesine katkıda bulunmak üzere tasarlanmış olup; iki yıllık eğitim sürecinde, bireylerin, sözlü ve sözsüz iletişim becerilerinin geliştirilmesi, sosyal, pratik ve çözüm üretici yönlerinin ortaya çıkarılması, güncel pazarlama teknikleri ve tüketici davranışlarının temel unsurları konularında uzmanlaşmaları, müşteri odaklı bakış açısı kazanmaları ve ikna yeteneklerinin geliştirilmesi planlanırken, aynı zamanda eğitim sürecinde dahil olanların insan ilişkilerinde başarılı, ekip çalışmalarında uyumlu ve bu tür çalışmaları dinamik bir ortamda koordine edecek yetkinliğe ve iletişim becerisine sahip bireyler olarak mezun olmaları amaçlanmaktadır.

    Programın Kazanımları:

    Programı başarı ile tamamlayan öğrenciler, sektörel beklentileri karşılayacak pratikleri edinecek, alanın terminolojisine hakim olacak ve alanda önlisans seviyesinde bilgi sahibi olacaklardır.

    Programın İstihdam Alanları:

    Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı’nın temel amacı, alanında yetkinlik kazanmış bireyler yetiştirmektir. Bu bağlamda, programdan mezun olan öğrenciler, sektörel hacmi giderek artan ‘çağrı merkezi’ sektöründe kalifiye eleman ihtiyacının karşılanması hususunda öncelik kazanmaktadırlar. Çağrı Merkezi Hizmetleri Önlisans Programı’ndan mezun öğrencilerin en büyük istihdam alanları programın özelliğinden dolayı ağırlıklı olarak çağrı merkezleridir. Aynı zamanda öğrenciler isterlerse "Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Önlisans Programları Mezunlarının Lisans Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik" hükümleri uyarınca kendi alanlarında örgün öğretim veren programlara dikey geçiş yapabileceklerdir. Ayrıca bu programdan mezun olacak öğrenciler, kamu kurum ve kuruluşlarında istihdam edilebileceklerdir.

    Öğrenciler, bu programı başarı ile tamamlayarak mezun olmaları halinde isterlerse ÖSYM tarafından yapılacak olan Dikey Geçiş Sınavına (DGS) girerek aşağıdaki lisans programlarında lisans öğrenimlerine devam edebilirler;

    • Halkla İlişkiler
    • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
    • Halkla İlişkiler ve Tanıtım
    • İletişim
    • İletişim Bilimleri
    • İletişim Sanatları
    • İnsan Kaynakları Yönetimi
    • İşletme
    • İşletme Bilgi Yönetimi
    • Lojistik Yönetimi
    • Medya ve İletişim
    • Medya ve İletişim Sistemleri
    • Reklamcılık ve Halkla İlişkiler
    • Yeni Medya
    • Yeni Medya ve Gazetecilik
    • Teknoloji ve Bilgi Yönetimi
    • Yönetim Bilişim Sistemleri

     

    Programın Öğrenim Giderleri:

    Programa yerleştirilen adaylar bahar ve güz yarıyılları başında (Akademik Takvimde belirlenen tarihler arasında) Öğrenim Giderlerini öderler.Öğrenim Gideri ile ilgili bilgi almak için tıklayınız.

    Programın Diploma Bilgisi:

    Programı başarı ile tamamlayan öğrencilerin diplomalarında "Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi" mezunu ibaresi yer alacak ve bu diploma diğer önlisans diplomalarının sağladığı tüm yasal hakları sağlayacaktır.